HOGYAN INDÍTSD EL KARRIERED SIKERESEN EGY KÜLFÖLDI SZÁLLODÁBAN?

LEGYÉL MEGNYERŐ PÁLYÁZÓ, AKI FELKÉSZÜLT, MAGABIZTOS ÉS KOMMUNIKATÍV

AUSZTRIA - NÉMETORSZÁG - FOLYAMI HAJÓ

Töltsd le az ingyenes eBook-om!

TOP 3 KÉSZSÉG

AMELY ÉRTÉKET TEREMT ÉS KIEMEL A TÖBBI VENDÉGLÁTÓS KÖZÜL

Összegyűjtöttem és elérhetővé tettem a legjobb készségeket, amelyek elsajátításával értékesebbé válhatsz a munkádban.  Ezek egyben bizonyított módszerek, amelyeket az életben sikeres szálloda menedzserek is alkalmaznak.

A MEGFELELŐ TUDÁS BIRTOKÁBAN, KEVESEBB STRESSZ MELLETT, JOBB ÁLLÁSOK KÖZÜL VÁLOGATHATSZ

Sajnos legtöbbször azt tapasztalom, hogy az emberek kimennek külföldre dolgozni mindenféle tudás és készségek elsajátítása nélkül. Ezért a lehetőségeik KORLÁTOZOTTAK.

Ez egy elég kockázatos és rizikós küldetés, ugyanis a tapasztalat azt mutatja, hogy ők  sokat dolgoznak lényegesen kevesebb pénzért. 

Az energiánk véges, és hosszabb távon nem fenntartható modell. Nem beszélve, hogy szabadidő legtöbbször arra elég, hogy valaki “regenerálódni” tudjon a fáradt nap után. Így tanulni már nem sok idejük marad.

Legjobb a kellemetlen helyzeteket elkerülni, felkészülni és a jövőnkbe fektetni.

Akik már karriert értek el egy külföldi országban, annak köszönhették, hogy folyamatosan képezték magukat. Ha egy vendéglátóipari intézményben tanulsz, több évbe is beletelhet egy-egy képzés, amelynek a tandíja akár több százezer forint is lehet.

Ha minden előképzettség nélkül indulsz neki a külföldi vendéglátós karriernek, lehet, hogy hosszabb, intenzívebb és stresszesebb időszak vár rád. 

A másik probléma ami szintén gyakori, az a nyelvtudás. Sokszor csodálkozom olyan embereken, akik arra várnak, hogy a problémájukat majd megoldja valaki, de ők nem tesznek érte semmit. Ha valaki nem beszéli az adott nyelveket, bizonytalanná és sebezhetővé válik, amelynek  következtében bizonytalanság, önbecsülés és magabiztosság hiánya fog látszani. Ha pedig ezek az érzelmek tudat alatt jönnek, akkor pedig stressz és szorongás fog úrrá lenni ezeken az embereken.

Stresszesen az ember nem tud fókuszáltan, mosolyogva, magabiztosan dolgozni, ami miatt sajnos sorozatban hibákat fog elkövetni. Ha pedig valaki sorozatban hibázik, azt sem a felettesek, sem pedig a kollégák nem nézik jó szemmel.

Mivel pedig nem beszélik az idegen nyelvet, így munkahelyet is nehéz váltani. Ezek az emberek hazajönnek legtöbbször. Panaszkodnak, hogy külföldön nehéz érvényesülni. Vajon biztosan ez a probléma?

GYAKORI TÉVEDÉSEK KÜLFÖLDI MUNKÁKKAL KAPCSOLATBAN

“Kolbászból van a kerítés”

Talán ismerős is ez a mondás. Azt próbálja sugallani, hogy attól, hogy külföldön dolgozik valaki, ugyan úgy dolgoznia kell. Nincs külföldön sem máshogy.

“Nem kell megtanulnom angolul / németül, mert magyarok között fogunk dolgozni. Ők majd segítenek”

Léteznek olyan pozíciók, ahol alap nyelvtudás is megfelel (housekeeping, konyhai kisegítő, stb.) De mindig is lesznek nem tervezett szituációk, pl: áthelyezik az embereket más helyekre, vagy amikor már megelégelik azt, hogy tolmácsoljanak neked minden helyzetben. Jobb ezt elkerülni hosszabb távon.

“Mindegy milyen munka, csak jól fizessenek” (állásvadász)

Ezzel az szokott a probléma lenni, hogy a hasonlóképpen gondolkozó emberek teljesen ki vannak szolgáltatva az épp aktuális cégnek. Sokszor fognak munkahelyet változtatni, mert mindig a jól fizető állások után nézelődnek. Így mindig előlről kezdenek mindent. 20-30 év múlva is ugyanott fognak tartani, ahol korábban, hiszen nem kötelezték el magukat egy fejlődési folyamaton. 

EZ AZ ÜZENET NEKED SZÓL, HA ...

A MUNKABÉREK ÖSSZEHASONLÍTÁSA MAGYARORSZÁG VS. KÜLFÖLD

Bécsben és jellemzően egész Ausztriában a fizetések általában ugyanazokat a normákat követik, mint az északi szomszédoknál van. Ez vonatkozik mind a fizetések éves növekedésére is. Nyugaton Svájcban magasabbak a fizetések, mint Ausztriában. Ausztriában még mindig magasabbak a fizetések, mint a legtöbb keleti szomszédban, például Magyarországon és Szlovákiában.

a külföldi szállodai karrier mindenki számára elérhető, itt láthatsz 10 CSÁBÍTÓ előnyt is

1. Bárhol dolgozhatsz

Legyen ez egy megnyugtató strand, fényes szálloda, gyönyörű sziget, egy nyüzsgő város, egy feltörekvő külvárosi hely, vagy akár egy nyugodt vidéki környezet.

2. Elegáns életstílus

A szállodák sok esetben kiváló juttatásokkal és versenyképes fizetésekkel jutalmazzák alkalmazottaikat.

3. Előléptetés

A hotelek stratégiája lehetővé teszi az alkalmazottak számára, hogy szakmájukban fejlődjenek.

4. Fizetés

A munkáltatók gyakran nagylelkűek, amikor bónuszokat osztogatnak az alkalmazottaknak. Rájöttek, hogy egy boldog és elégedett alkalmazottak boldoggá és elégedetté tehetik az ügyfeleket.

5. Mobilitás

Ha olyan cégnél dolgozol, amely több nemzetközi szállodával is rendelkezik, szerencsés vagy! Néhány évente kérhetsz transzfert másik szállodába.

6. Tapasztalat nem szükséges

A munkaadók folyamatosan friss és energikus fiatalokat keresnek. A vendéglátóipar a tapasztalattal szemben a kiugró személyiséget, az elkötelezettséget és az erős munkamorált értékeli.

7. Ingyen étkezés

"Nincs ingyen ebéd!", de a szállodában igen! Valójában ez a karrier egyik exkluzív előnye. Az ötcsillagos szállodai menüből való étkezés többé nem csak álom.

8. Látogass el egzotikus helyekre kedvezményes árak mellett

Ha nyaralásról van szó, a szállodaiparban dolgozó munkáltatók többsége kedvezményeket vagy ingyenes szobákat kínál a személyzetének. Ezek az „előnyök” a „barátokra és a családra” is kiterjednek, különleges kedvezményes áron, akik veled utaznak.

9. Elégedettség

A szálloda- és vendéglátóiparban dolgozók szerencsések, hogy közvetlen kapcsolatban állnak az ügyfelekkel. Ha jól szolgálják a vendéget, jutalomban lehet részük. Lehet, hogy nem mindig pénzbeli juttatásról van szó, egy mosoly is megváltoztathatja a napot.

10. Jutalmak

A szálloda- és vendéglátóipar egyedülálló, ahol az emberi értékeket és a szociális készségeket jutalmazzák. Egy kedves szó, egy nagylelkű tekintet vagy egy kedves mosoly varázslatot hozhat a karrieredbe.

Milyen készségek szükségesek a hotel területein?

A LinkedIn 2019-es Global Talent Trends jelentése szerint a szociális készségek (emberi interperszonális készségek) figyelembevétele a legfontosabb a HR jövője szempontjából világszerte. A szociális készségek mindig is fontosak voltak, de korábban a szakmai készségeket prioritásként kezelték a munkaadók. A munkaerőpiacon bekövetkezett változások azt jelentik, hogy ezek most előtérbe kerülnek.

Mik a szakmai és mik a szociális készségek?

Szakmai készségek:

A szakmai készségek azok, amik leggyakrabban szerepelnek az önéletrajzunkban. Ezek olyan speciális kompetenciák, amelyek megtanulhatók és mérhetők, mint például a vendéglátós ismeretek, idegen nyelvek beszélése vagy a munka közben megszerzett tapasztalatok. A legtöbb vendéglátós szakmai készség elsajátítására képzések állnak rendelkezésre, és az elvégzését követően oklevelet adnak.

Szociális készségek:

Ezzel szemben ezek a készségek a szociális és interperszonális képességek, mint például a rugalmasság, a csapatmunka, a türelem vagy az időgazdálkodás. Általában ezeket sokkal nehezebb mérni és elsajátítani. A szociális készségek annyira fontosak az ember jellemének meghatározásában, hogy gyakran személyiségvonásként emlegetik őket.

A LinkedIn a világ legnagyobb szakmai és üzleti közösségi oldala

Ez az a hely, ahol szinte az összes HR-es és fejvadász, valamint a szakmai vezetők jelentős része jelen van.

Szokták az üzleti élet Facebookjának is hívni, mivel egy hasonló közösségi média platform.

Összesen több mint 590 millió felhasználója van, ebből több mint 800 ezer magyar regisztrált tag.

Statisztika: Tényleg a szociális készségekkel rendelkező dolgozóké a jövő?

80% szerint a szociális készségek egyre fontosabbak a vállalat sikere szempontjából

92% szerint a szociális készségek legalább annyira fontosak, mint a szakmai készségek

89% azt állítja, hogy a rossz alkalmazottakból általában hiányoznak a szociális készségek

Az Egyesült Királyságban az üres álláshelyek 40%-a szociális készségek hiánya miatt létezik

Számos kutatás mutatja be a szociális készségek irányába mutató tendenciát, de melyek a fő okai ennek az új toborzási stílusnak?

A megoldás: tanulj meg néhány plusz dolgot, amitől több leszel!

A szociális készségeket hagyományos képzéseken nem tanítják. Ide tartoznak azok a dolgok, hogy hogyan kommunikálj a vendégekkel, hogy megtaláld velük a közös hangot. Hogyan irányíts embereket. A kreatív problémamegoldó képesség, ami minden esetben jól jön. Legtöbbször ezek a készségek jelentik a plusszt, ami jobb és tervezhetőbb karrierhez vezet. Kerüld el azt, hogy azt mondják: pótolható vagy!

Ha elsajátítod a szociális készségeket, akkor a hotel szakmában szinte bármit meg fogsz tudni tanulni, felsőbb szintekre tudod magad fejleszteni.

Egy amerikai felmérés során azt derítették, ki, hogy:

egy érzelmileg intelligens ember nagyjából 30.000 dollárral többet keres évente, mint egy érzelmileg KEVÉSBÉ intelligens DOLGOZÓ.

Ez azt jelenti, hogy nagyjából ez az éves amerikai átlagfizetés. Olyan, mintha itt Magyarországon az, hogy érzelmileg intelligens-e, vagy sem, ez nagyjából 150.000 Ft-nyi fizetésbeli különbséget jelent havonta.

TANULHATÓ SZÁLLODAI SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK

Recepciós

Felszolgáló

Báros

Takarító / mosodás

Szakács / konyhai kisegítő

SZERETNÉL AUSZTRIÁBAN, NÉMETORSZÁGBAN VAGY FOLYAMI HAJÓN DOLGOZNI, DE NEM TUDOD HOGYAN INDULJ EL?

Ezzel semmi probléma nincs. Ez egy igen komoly döntés, kezdetben szokatlan dolgokkal, új környezettel. Én is hasonló helyzetben voltam úgy 2015 környékén.

MIT TANULHATSZ AZ E-BOOK-BÓL?

Önbecsülés

Ha az önbecsülésünk rendben van, elkezdünk magunkra egy igényes emberként gondolni, aki halad az életével.

Érzelmi intelligencia

Kutatások azt mutatták ki, hogy ezeknek a képességeknek, amik kiemelik a csúcsteljesítőket a 90%-a az érzelmi intelligenciához kapcsolódik.

Asszertív kommunikáció

Ha valakinek van egy jó személyes márkája, akkor magabiztosabb lesz, mert látszik, hogy van egy saját kialakult képe önmagáról és éppen ezért sokkal asszertívabban fogja érvényesíteni önmagát.

HOGYAN KAPCSOLÓDIK A FENTI 3 KÉSZSÉG A VENDÉGLÁTÁSHOZ?

Ahogyan fentebb a LinkedIn statiszkából is láthattad, ma már teret hódítanak a szociális készségek bármelyik területen. Egy külföldi hotelben vagy vendéglátóhelyen fontos az, hogy teljes szívvel-lélekkel koncentrálni tudjunk a munkánkra. Emberekkel bánunk, így szükségünk van arra, hogy a vendégek és kollégák jelzéseit stresszhelyzetekben is kezelni tudjuk. 

Szükség van empatikus képességekre, ami szintén az érzelmi intelligenciából fakad. Ráadásul a vendéggel való bánásmódunkkal nem csak, hogy kiemelkedünk a feletteseink szemében, hanem még előléptetésben is nagyobb eséllyel lehet részünk.

Az asszertív kommunikációval pedig el tudjuk érni, hogy irányítást, státuszt, befolyást  szerezzünk mások felett.

Ha pedig a fenti két dolog már rendben van, biztosak lehetünk benne, hogy az önbecsülésünk, magabiztosságunk is fejlődni fog, ami egy öngerjesztő folyamatként fog majd jelentkezni.

AZ E-BOOK MOST MÉG

INGYENES

Miért siess?

Nem biztos, hogy ezt az oldalt mindig itt fogod találni. Ennek az oka az, hogy az anyagon sokat dolgoztam, bár nagyon szeretném, de nem tudom sajnos mindenkinek ingyen letölthetővé tenni.

Ha még itt találod a letöltés gombot, siess!

Ki fog segíteni?

Mészáros Csaba vagyok, egy lehetetlent nem ismerő, tipikus önfejlesztő személyiség. 11 éve folyamatos kihívásokkal élem az életem. 

Néhány év külföldön töltött idő után végül egy 5 csillagos folyami utasszállító hajón hotel recepciósként megtaláltam a számításomat. Felfedeztem önmagam és elsajátítottam azokat a készségeket, amik kiemeltek, előléptettek a többi munkavállaló közül. 

Itt láthatsz egy interjút velem a Duna Rapszódia jóvoltából

Az út nulláról az Amadeus

utasszállító hajó forgalmas recepciójáig